• Ezzati Rosli

Lake Cabin Jadi Tempat Santai Di Putrajaya

Penulis: Nur Ezzati Rosli

Penyunting: Phuan Kennie

Sumber: Google


PUTRAJAYA, 28 JUN - Lake Cabin kini menjadi tumpuan orang ramai terutamanya generasi muda untuk bersantai sambil menikmati aroma kopi yang segar dimana kafe 2 in 1 ini menawarkan perkhidmatan menyewa, menjual, membaiki selain menempatkan peralatan berkaitan basikal.


Pastinya ia mampu menarik para pengunjung yang datang memandangkan Lake Cabin adalah kerjasama dan perkongsian usahawan muda dari BOX Kuala Lumpur dan juga Plan A yang popular.

Menurut Aiman Azil Manaf, 29, ini adalah produk baharu di Putrajaya dan kepada penggemar aktiviti berbasikal, Lake Cabin adalah pit stop untuk mereka.


“Selama ini mereka sering berhenti di merata tempat, tetapi dengan adanya pit stop, mereka yang ingin berbasikal boleh meletakkan basikal mereka di sini sambil menikmati sarapan ataupun secawan kopi sebelum memulakan aktiviti,” katanya lagi.


Menurut Ammar Syamim, 33, anda boleh menyewa basikal di sini dan bersiar-siar di tempat sekitar ini kerana ini adalah tempat yang bagus untuk mencatatkan 10k langkah harian bagi mengekalkan kesihatan.


“Kafe ini sangat cantik dimana tempat yang menarik sesuai untuk menghilangkan semua tekanan itu. Dikelilingi pula oleh kehijauan dan menghadap ke tasik Putrajaya,” tambahnya.


“Yang menariknya, mereka menggunakan Yuri Matcha Nikoneko untuk matcha latte mereka, sangat sedap. Coklat adalah agak asas. Malangnya kopi mereka kehabisan stok kerana bekalan air. Insya Allah saya akan datang lagi lain kali,” katanya lagi.


Menurut Muhd Zakaria Sidek, 27, sebuah kafe yang sangat unik dengan kedai sewa basikal yang dipanggil Qayuh dan kedai alat ganti/pakaian basikal bernama PlanA. Kafe ini wajib datang terutamanya bagi penggemar kopi.


“Banyak pada menu tetapi banyak juga yang tidak dapat disediakan kerana nampaknya mereka mengambil stok mereka dari cawangan utama mereka di KL. Mereka tidak mempunyai roti sourdough jadi saya mendapat roti sandwic sebagai gantinya.


“Saya hanya berjaya mencuba sandwic ayam mereka. Terlalu banyak sos pedas mengikut citarasa saya tetapi kebanyakan orang mungkin lebih menyukainya daripada saya. Teh matcha juga dibuat dengan baik dan tidak ditambah dengan jumlah gula yang berlebihan,” katanya lagi.


“Walau bagaimanapun, memandangkan mereka mengalami kekurangan tenaga kerja, jadi jangka waktu buka akan berbeza dengan ketara. Pergi atas risiko anda sendiri pada waktu pagi. Setakat ini mereka masih dibuka pada waktu malam dan saya harap ia kekal seperti itu untuk tahun-tahun akan datang,” katanya.






28 views0 comments

Related Posts

See All