top of page
  • Nadi Bangi

Lee Kwang Soo Bakal Tinggalkan Running Man

Oleh: Fatiha Mahmood

Penyunting: Haziq Maricar


SEOUL, 1 Jun - Selebriti terkenal Korea Selatan Lee Kwang-soo, yang telah menjadi ahli tetap dalam rancangan aneka ragam Korea Running Man sejak awal, akan meninggalkan program dan menjalani penggambaran terakhir di Running Man pada 24 Mei 2021.


Rancangan TV Running Man, yang ditayangkan oleh stesen televisyen Seoul Broadcasting System (SBS), adalah salah satu rancangan aneka ragam yang disukai bukan hanya di Korea Selatan tetapi juga di berbagai negara seperti Malaysia.


Program ini sangat sesuai dengan Lee Kwang Soo yang sering bertindak lawak mengundang ketawa dari penonton. Malangnya, ahli berusia 35 tahun itu memilih untuk mengundurkan diri dari program yang telah menjadikan namanya lebih besar di serata dunia.


Pengunduran diri Lee Kwang Soo dari Running Man telah menjadi topik hangat di kalangan pencinta Kpop. Malah ia juga telah menjadi topik yang trending di Twitter.


Peminat meluahkan rasa sedih mereka melalui pelbagai tweet. Tidak hanya merasa kehilangan, peminat Running Man juga memikirkan nasib ahli lain yang juga pasti sedih mengetahui pengunduran diri Lee Kwang Soo.


Salah seorang peminat Running Man, Farhana berkata, "Sekiranya Kwang Soo keluar sendiri, percayalah, Running Man tidak lama lagi akan menamatkan penyiarannya. Kwang Soo adalah “Ace” sebenar yang selalu membuat penonton ketawa.


Agensi Lee Kwang Soo, King Kong dari Starship mendedahkan alasan di sebalik keputusan artis itu untuk meninggalkan rancangan tersebut.


"Setelah terlibat dalam kemalangan kereta tahun lalu, Lee Kwang Soo telah menerima terapi fizikal secara berkala. Walaupun menerima rawatan lanjutan, ada kalanya dia merasa sukar untuk menjaga keadaan fizikal yang baik ketika menjalani penggambaran 'Running Man'," dia meneruskan.


Agensi itu juga mengatakan bahawa keputusan ini diambil setelah perbincangan panjang dengan kru dan rakan-rakan.


"Lee Kwang Soo mengadakan perbincangan panjang dengan staf produksi, kru, sesama pemeran, dan agensi, dan akhirnya sampai pada kesimpulan bahawa dia memerlukan masa untuk pulih, baik secara fizikal dan mental," kata agensi itu.

4 views0 comments

Related Posts

See All
bottom of page