top of page
  • Writer's pictureNadi Bangi

Skull Coffee Kembali Dengan Waktu Operasi Baharu

Updated: Nov 24, 2023

Penulis : Kumutha Santharan

Penyunting : Nurul Syafiqah Binti Abdul Wahab

Sumber Foto : Kumutha Santharan


BANGI, 14 Nov - Suasana di Kolej Keris Mas semakin hidup dengan kembalinya Skull Coffee yang telah mula beroperasi dengan waktu operasi baharu, memberikan peluang bagi mahasiswa untuk menikmati kopi yang berkualiti dan suasana santai hingga larut malam.


Skull Coffee tidak hanya membuka kembali pintu mereka, tetapi juga memperkenalkan waktu operasi yang baharu. Skull Coffee memutuskan untuk melanjutkan waktu operasi dengan Skull Coffee buka lebih awal, dimulai dari jam 4 petang hingga jam 2 pagi di Gerai Larut Malam, Kolej Keris Mas selepas mendapat kelulusan pihak pengurusan KKM.


Ketua Pegawai Eksekutif Skull Coffee, Muhammad Hafizam Bin Azman, menjelaskan bahawa keputusan untuk perubahan waktu operasi dilakukan setelah mendapat maklum balas para pelajar menerusi soal selidik yang disiarkan.


“Kami selalu berusaha untuk menjawab keperluan dan memenuhi permintaan para mahasiswa. Kebanyakan mahasiswa menginginkan tempat Skull Coffee yang buka lebih awal, terutamanya untuk bertujuan belajar, perbincangan bersama ahli kumpulan dan

sebagainya. Ini adalah langkah yang kami ambil untuk meningkatkan pengalaman para pelajar,” ungkap Muhammad Hafizam Bin Azman.


Lebih lanjut, Ketua Pegawai Operasi Skull Coffee, Zar Emrydeka Putera Bin Zainal Abidin menjelaskan, “Kami ingin Skull Coffee menjadi tempat yang nyaman bagi mahasiswa tidak hanya untuk menikmati kopi, tetapi juga untuk berkumpul, belajar atau sekadar bersantai. Jadi, kami juga ada membuat penambahan baik dari segi modal seperti pemasangan lampu supaya mewujudkan persekitaran yang ceria dan sesuai bagi para pelajar untuk belajar dan berkumpul pada waktu malam.”


Menyedari potensi untuk menarik trafik baharu dari kolej-kolej lain selain daripada Kolej Keris Mas, Ketua Pegawai Pemasaran Skull Coffee, Muhammad Zukhairi Bin Mohd Shukri memberikan pandangannya terkait strategi pemasaran yang diambil.


Muhammad Zukhairi mengungkapkan, “Kami melihat ini sebagai peluang untuk meraih perhatian dari mahasiswa di kolej-kolej lain. Kami akan meneruskan penggunaan platform media sosial, kerjasama dengan mahasiswa influencer dan strategi lain untuk meningkatkan kesedaran tentang kewujudan Skull Coffee di seluruh UKM.”


Pembaharuan waktu operasi ini disambut dengan respon positif dari para pelajar. "Saya senang dan lega bahawa Skull Coffee buka lebih awal sekarang. Ini memberi saya lebih

banyak waktu untuk bersantai sebelum petang perkuliahan dimulai," ujar Haruvhyin, mahasiswa FEP, tahun 1.


Tambahan pula, para mahasiswa juga dapat memanfaatkan waktu operasi yang baharu dilanjutkan terutamanya bagi mereka yang memiliki jadual yang padat.


Nur Wani Syafiah, mahasiswa FSSK, tahun akhir menyatakan, “Saya senang bahawa Skull Coffee mendengarkan kita. Seringkali, saya ingin belajar sehingga larut malam dan membuat kerja. Ini memberi kami lebih banyak fleksibiliti dengan waktu operasi yang baharu dengan suasana yang lebih nyaman,”


Dengan kembalinya Skull Coffee dan waktu pengoperasian yang baharu, diharapkan kafe ini tidak hanya menjadi tempat untuk menikmati kopi berkualiti tetapi juga menjadi pusat kegiatan sosial malam yang menyenangkan di Kolej Keris Mas. Selamat menikmati suasana malam yang hangat dan kopi yang lazat di Skull Coffee.

521 views17 comments

17 Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
Guest
Nov 25, 2023
Rated 5 out of 5 stars.

Mantap!

Like

Guest
Nov 25, 2023
Rated 5 out of 5 stars.

Suka skull coffee....sedap!

Like

Guest
Nov 25, 2023
Rated 5 out of 5 stars.

Nice article!

Like

Guest
Nov 25, 2023
Rated 5 out of 5 stars.

Support Skull Coffee!

Like

Guest
Nov 25, 2023
Rated 5 out of 5 stars.

Lurvessss Skull Coffee ;)

Like
Nadi Bangi Banner Post (3).png
bottom of page